Home (+48) 22 625 44 88 fractum@fractum.pl RSS Facebook
PL / EN

Oferta

/ / Książka przychodów i rozchodów

Książka przychodów i rozchodów

Większość podmiotów nie zobowiązanych do prowadzenia pełnej księgowości może prowadzić ewidencję w formie książki przychodów i rozchodów. Forma ta dotyczy przede wszystkim osób fizycznych, spółek cywilnych osób fizycznych, spółek jawnych osób fizycznych i spółek partnerskich jeśli ich przychody w poprzednim roku wyniosły poniżej 2 mln euro.
Ta forma ewidencji funkcjonuje także pod nazwami takimi jak: podatkowa książka przychodów i rozchodów, księga przychodów i rozchodów, uproszczona ewidencji księgowa, uproszczona księgowość, bardzo często skrótowo jako książka przychodów. Nasze biuro rachunkowe w ramach tej ewidencji oferuje:

  • doradztwo w sprawach księgowych,
  • weryfikowanie oraz omówienie i opisanie dokumentów,
  • prowadzenie bieżącej ewidencji operacji gospodarczych,
  • prowadzenie księgi przychodów i rozchodów,
  • prowadzenie ksiąg pomocniczych (ewidencja środków trwałych i wyposażenia, rozrachunki),
  • prowadzenie rejestrów podatku VAT,
  • przygotowywanie formularzy rejestracyjnych i aktualizacyjnych NIP-2, VAT-R,
  • przygotowanie i złożenie przez system e-deklaracje deklaracji podatkowych (VAT-7, VAT-UE, IFT, PIT-11, PIT-4R, PIT-8R),
  • sporządzanie i złożenie rocznych deklaracji PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-28,
  • reprezentowanie klienta w ZUS i urzędzie skarbowym na podstawie udzielonych pełnomocnictw,
  • sporządzanie sprawozdań statystycznych GUS.

Istotne znaczenie ma dla nas rzetelna informacja oraz wywiązywanie się z powierzonych nam zadań terminowo oraz kompleksowo. Ponadto przywiązujemy dużą wagę do płynnego obiegu informacji, dlatego:

  • przekazanie dokumentów następuje do 5-go dnia roboczego następnego miesiąca,
  • przekazanie dokumentów jest możliwe także w formie skanów drogą elektroniczną (w postaci załącznika do wiadomości e-mail, poprzez chmurę, lub serwer FTP),
  • przekazanie klientowi informacji o zobowiązaniach podatkowych i składkach ZUS i NFZ następuje drogą mailową.

Szczegółowy zakres obowiązków oraz system wymiany informacji i obiegu dokumentów, a także zasady współpracy ustalamy z każdym klientem indywidualnie.

Zapytanie ofertowe