Zasady współpracy
Z uwagi na charakter usług księgowych oraz cykl rozliczeń podatnika z urzędem skarbowym, współpraca z biurem rachunkowym jest cykliczna w ramach kolejnych miesięcy.
Do piątego dnia roboczego klient dostarcza nam dokumenty. Są to: faktury sprzedaży, raporty fiskalne, faktury zakupowe, wyciągi bankowe z rachunków bankowych związanych z prowadzoną działalnością, listy płac, rachunki osób wykonujących usługi na podstawie umów cywilnoprawnych (dzieło, zlecenie), raporty kasowe oraz ewentualnie inne dokumenty.
Powyższe dokumenty mogą być dostarczone osobiście, bądź jako przesyłka pocztowa/kurierska lub w postaci skanów za pośrednictwem poczty e-mail. Jednak z uwagi na konieczność częstego wyjaśnienia wątpliwości czy też opisania dokumentów najkorzystniejszą formą przekazania dokumentów jest spotkanie osobiste.
W uzasadnionych przypadkach pozostajemy elastyczni i jak najbardziej dopuszczamy późniejsze przekazanie dokumentów. Pamiętać jednak należy o obowiązujących terminach zapłaty zobowiązań podatkowych i ZUS/NFZ.
Dokumenty takie jak listy płac i rachunki do umów cywilnoprawnych na zlecenie mogą być przygotowywane przez biuro rachunkowe, klient przy takim rozwiązaniu otrzymuje gotowiec w postaci pliku pdf.
W kolejnym etapie przystępujemy do zaksięgowania otrzymanych dokumentów oraz rozliczenia zobowiązań podatkowych i ZUS/NFZ. Informacje o zobowiązaniach klient otrzymuje w wiadomości e-mail przesyłanej na wskazany do korespondencji z biurem rachunkowym adres e-mail.
Trzymamy się zasady „odbieramy wszystkie telefony, odpowiadamy na wszystkie e-maile” – dlatego zachęcamy do kontaktu w celu wyjaśnienia wątpliwości i uzyskania porad. Jeśli tematyka pytań wykracza poza nasze kompetencje odsyłamy do kontaktu z kancelariami prawnymi. W razie potrzeby służymy kontaktami.
KontaktFractum w liczbach
Zadowolonych klientów
Zniżki dla nowych klientów
Licencja Ministerstwa Finansów
Lat doświadczenia